NYHETER OCH UPPDRAG

Mycket händer inom retail, somliga spår att den fysiska dagligvaruhandeln sakta går mot sin död, andra hävdar att vissa e-butiker minskar medan fysiska butiker inom vissa segment återigen tar mark. Under retailmässan i Kista pratade vi med flertalet aktörer som tagit del av ett växande och snabbföränderligt marknadsklimat.

Amazon – det eviga samtalsämnet

En del av samtalen handlade såklart om fokus på att försöka förstå kundens förändrade köpbeteende, deras förväntningar och förändrade kravställningar. Exempel som Amazon står som vanligt på agendan, när deras nya koncept Amazon Go nu rullas ut. Tanken är då att kunden ska kunna scanna sin telefon när de går in i en av Amazons butiker, för att sedan plocka vad de vill från hyllorna och lägga ned det i sin varukorg, för att sedan kunna gå ut från butiken utan att betala i kassan. Betalningen sker istället automatiskt, då hela butiken har installerade sensorer och kameror som känner av vad du tar och lägger ned i din varukorg, summa dras sedan från ditt Amazonkonto.

Augmented Reality

Under en presentation beskrevs även hur Sephora hade jobbat för att driva fler kunder till sina butiker, genom att skapa filter till kameran i kundernas telefoner, som kunderna kunde applicera på sig själva för att visualisera hur olika uppsättningar av smink skulle se ut på just dem.Det buzzword som ledde samtalen in på dessa banor var givetvis Augmented Reality, där interaktionen mellan kund och säljare blir långt mer vidsträckt. Har kan Sephora genom datoriserad simulering av hur en produkt skulle se ut, låta kunden prova när de inte ens är i butiken. Genom att kommunicera via en chat-bot, kan kunden sedan få förslag och kontinuerligt under en konversation i sin telefon, lägga till eller ta bort varor i sin varukorg.

Det hela framställs som väldigt smidigt och Sephora har sett en stor tillväxt, mycket tack vare ovan nämnda initiativet. Funktionaliteter som dessa, och liknande, är något som möjliggörs genom att använda Magento som plattform för din e-handel. Värdet i en plattform som ständigt uppdateras för att uppfylla kunders krav och önskemål är vidsträckt, och en pålitlig partner vid installation är avgörande. Vid frågor, eller intresse av mer information, får du gärna höra av dig till oss på Redkite.

Logistik – Service som konkurrensfördel

Mer än så diskuterades givetvis logistikfrågor, och värdet av att kunna erbjuda personlig service och kontinuerliga uppdateringar till kund vad gäller leveranstid. En stor portion fokus lades på problematiken i att lämna ifrån sig den personliga kontakten som köp i en fysisk butik ger, till att istället låta en budbilschaufför vara ansiktet utåt för ens produkt. Plötsligt blir det viktigt med serviceskolor och utbildning vad gäller kundbemötande även för chaufförerna. Detta växer fram som ännu en konkurrenskraft hos budfirmorna, där tidspress och kostnader redan är hårt ansatt.

Att kunna erbjuda kunder liveuppdateringar av var deras varor befinner sig är väldigt uppskattat, integrationen mellan logistikföretagets system och ditt eget e-handelssystem ska ske smärtfritt. Här bidrar vi på Redkite gärna med expertis, och ser till att du enkelt kan uppdatera kunden gällande när deras varor förväntas levereras.

Om Redkite

Redkite AB har i 15 års tid agerat pålitlig affärspartner till företag som vill växa och samtidigt slipa sin digitala närvaro. Vi strävar efter långsiktiga relationer där vi tillsammans med våra kunder utvecklas, och med det uppskattar resan. Redkite AB levererar komplexa och avancerade system, vår målsättning är att ständigt skapa värde genom att erbjuda den lösning som våra kunder efterfrågar. Vi agerar även gärna både bollplank och rådgivare. Målsättningen är uteslutande att goda och långsiktiga relationer till de som väljer oss som partner, ska leda till ökad effektivisering och möjliggöra fortsatt tillväxt.

 

Zelma.se är byggd med WooCommerce av Redkite AB

Redkite AB har byggt den flerspråkiga e-handelplatsen zelma.se och zelmatore.com. Sidan säljer Exklusiva italienska läderväskor från flera olika leverantörer.

Sidan har en komplett API integration för uppdatering av lagerstatus och priser mm direkt från leverantörerna.

Redkite AB har levererat ett support- och förvaltningsavtal

Vi ansvarar också för driften av webbsidan.

Titta in på zelma.se eller zelmastore.com

Halles nya byggd på Magento

Bakgrund

Halle Plast AB som bland annat tillverkar uterum för alla årstider har bestämt sig att framtidssäkra sin webb och ta steget mot e-handel. Syftet är primärt att vara en genererar affärer åt sina återförsäljare bland byggvaruhus och i bygghandel.

Genom att på en ny webbplats tydligt profilera Halles produktsortiment inom bland annat uterum för alla säsonger, bidrar man till att stärka varumärket och dessutom underlättar man för sina återförsäljare i deras säljarbete.

Med den nya sajten vill man uppnå mer inkommande trafik och bättre konvertering. Dessutom genom förbättrad design, erbjuda sina kunder en känsla av premiumprodukt.

Mål

Det övergripande målet är att öka försäljningsvolymen. Detta ska ske genom fler och bättre presenterade unika erbjudanden. Genom en shop som har ett attraktivt utseende och en logisk struktur ska också konverteringen förbättras.

  • Att på nivån enskild produkt, kunna generera trafik och affärsmöjligheter för återförsäljare har varit ett grundkrav.
  • Särskilda krav har ställts på möjlighet till filtrering på produktgrupper mm.
  • Sajten ska ha bästa möjliga förutsättningar för sökmotoroptimering.
  • Dessutom måste den vara fullt utbyggbar för flera marknader och språk.
  • Givetvis ska e-handels-platsen vara lika lätt att använda oavsett om man kommer från dator, läsplatta eller mobil.

Resultat

Vi har byggt webb-shopen på Magento Community Edition och adderat ett antal specialmoduler för förbättrade funktioner.

Med Magento kan Halle Plast AB vara säkra på att ha en plattform som är säkrad för framtiden och med näst intill obegränsade möjligheter till utbyggnad och dessutom mycket enkel att göra förbättringar i.

Samtliga ställda krav på e-handelsplatsen är uppfyllda med god marginal.

Ta gärna en titt på Halles nya webbplats.

Ny WordPress webbplats åt IT-partner.biz

Redkite har byggt och levererat IT-Partner.biz nya webbplats.

Bolaget leverarar bland annat följande kompetenser:

  • Proaktiv IT-förvaltning som inkluderar analys, design, installation och administration av ditt företags IT-infrastruktur.
  • Molntjänster där du bara betalar för hur mycket du använder en applikation, som vatten på kran. Du slipper kostnader för inköp licenser och uppgradering. Exempel på molntjänstapplikationer är Exchange och SharePoint.
  • Colocation då du vill spara utrymme genom att ställa din utrustning i vår serverhall. Där tar du del av den säkerhet vi har byggt upp för infrastruktur, ström, kyla, backup och övervakning. Dessutom kan du få hjälp med allt från övervakning och felavhjälpning, till mjuk- och hårdvaruuppdatering.
  • Hostingtjänster som ger dig mer IT-muskler för pengarna, jämfört med om du ska bygga upp och underhålla allt på egen hand. Du kan få precis så mycket SQL-databas, filserverkapacitet och lagringsutrymme som din verksamhet behöver.
  • Utveckling och administration av standardiserade klientprofiler som sänker kostnaden för driftsättning, förändringar och uppgradering.
  • Säkerhet och sekretess:
    – konfigurering och underhåll av brandväggar
    – behörighetshantering för interna och externa resurser som skrivare, internet och applikationer.
    – distansarbete.
  • Server-virtualisering.
  • SAN, Storage Area Network.
  • Licenshantering.
  • Backup.
  • Aktiv övervakning.
  • Anpassade supportprogram.

Sajten har byggts i WordPress.

Siten är en traditionell B2B webb med fokus på att stödja bolagets affärsprocesser.

Redkites uppdrag har varit att bygga upp webbplatsen från grunden och utveckla dess förmåga att attrahera nya kunder. Kompleterat med en aktiv och tydlig profil.

  • Sajten är byggd i senaste version av WordPress.

IT-partner.biz

 

Carpidums nya webbplasts är byggd i WordPress av Redkite AB

Redkite har byggt och levererat Carpidums nya webbplats.

Carpidum investerar i välfungerande svenska företag.

Sajten har byggts i WordPress.

Siten är en traditionell B2B webb med fokus på att stödja bolagets affärsprocesser.

Redkites uppdrag har varit att bygga upp webbplatsen från grunden och utveckla dess förmåga att attrahera nya kunder. Kompleterat med en aktiv och tydlig profil.

  • Sajten är byggd i senaste version av WordPress.

http://www.carpidum.se

 

Lexiums nya webb är byggd i WordPress av Redkite AB

Redkite har byggt och levererat Lexiums uppdaterade flerspråkiga WordPress webbplats.

Lexiums passion är att hjälpa sina kunder att realisera potentialen i lokaler och stödfunktioner.  Att gå från rena ”kostnadsposter” till att bidra till ökad affärsnytta, lönsamhet och medarbetarnöjdhet.

Sajten har byggts i WordPress.

Siten är en traditionell B2B webb med fokus på att stödja bolagets försäljnings- och affärs-processer.

Redkites uppdrag har varit att bygga upp webbplatsen från grunden och utveckla dess förmåga att attrahera nya kunder. Kompleterat med en aktiv och tydlig profil.

  • Sajten är byggd i senaste version av WordPress.
  • Flerspråkig
  • Webbplatsen driftas och underhålls av oss
  • Ett komplett support- och förvaltningsavtal ingår

https://lexium.se

 

 

EA System bygger ny sajt för att sälja Visma

Redkite har byggt och levererat Visma partnern EA System’s nya webbplats.

EA System är en av Sveriges ledande partner för Visma affärssystem med kontor i Stockholm och Göteborg.

Sajten har byggts i WordPress.

Siten är en traditionell B2B webb med fokus på att stödja sälj- och support-delar i organisationen.

Redkites uppdrag har varit att modernisera webbplatsen och utveckla dess förmåga att attrahera nya kunder. Kompleterat med en aktiv och tydlig profil

  • Sajten är byggd i senaste version av WordPress.
  • Underhållsavtal.
  • Redkite driftar webbplatsen för bästa prestanda.

Kolla på EA Systems hemsida här

Redkite har fått i uppdrag att bygga en helt ny webbplats för e-handel åt Kosmetikföretaget Snowcrystal Sweden AB

Företaget, som marknadsför och säljer kosmetikprodukter i egna smarta förpackningar har ställt stora krav på funktionalitet samt skalbarhet på en internationell marknad.

Med valet av WordPress och e-handelstillägget WooCommerce har man hittat en stabil, effektiv och framtidssäkrad lösning.

Den nya webbplatsen kommer lanserades under hösten 2017.

Med e-handel är det detaljerna som räknas. Små förändringar av en sida, att ta bort ett steg i utcheckningen eller att förenkla processen att skriva ut fraktsedlar kan ha en synnerligen stor påverkan på hur din kund upplever sajt-besöket.

Magentos senaste programvaru-uppdatering innehåller nya funktioner och förbättringar som hjälper dig att få detaljerna rätt. Förbättringar av produkt-hanteringen tar bort irritationer för både din kund och för dig som affärsägare, allt för en snabbare och lönsammare e-handel.

Ny betalningsfunktion

En hel uppsättning av nya funktioner för PayPal ger möjligheter att streamlina köpet och affärsprocessen.

Förbättringarna gör att du kan:

  • Förbättra konverteringsgraden genom att tillåta dina kunder att spara sitt PayPal-konto som en förinställd betalningsmetod. Detta betyder att de kan hoppa över inmatning av PayPal ID och lösenord när det är dags att checka ut.
  • Öka försäljningen genom att tillåta oregistrerade kunder att återkomma och göra nya beställningar utan att behöva mata in kreditkortsnummer. Du som handlare kan nu föreslå den sist använda betalningsmetoden vid en gäst-utcheckning.

Prestanda- och funktions-förbättringar

Förutom de nya betalfunktionerna så innehåller denna uppdatering av Magento 2 förbättringar av prestanda och kvalitet på flera områden. Till exempel så har SQL media frågor optimerats för att snabba upp ”framsidan” av shopen. Att administrera konfigurerbara produkter med hundratals varianter i Admin-delen är också mycket snabbare att göra nu. Att skapa ett rutnät av varianter eller att spara en lista med produkt-varianter tar bara sekunder att göra idag.

Förbättringar har också gjorts för administration av konfigurerbara produkter, CSV filer, import och export och dessutom uppgraderingsprocessen från Magento 2.0.x till 2.1.x när multipla databaser används. En komplett lista med fixar och förbättringar hittar du här: release notes.

Redkite har byggt upp webbshopen Zelma.se. Vi har valt WordPress för dess enkelhet och flexibilitet.

Zelma web stores har som idé att hitta varumärken som inte alltid finns tillgängliga I de stora webb-shoparna. Man hoppas kunna ge sina kunder en liten extra shoppingupplevelse genom att vara snabba med nyheter och ha ett tydligt focus på att hitta varor som man tror passar ett sportigt men ändå elegant uteliv.

Zelma.se fokusera på kläder och accessoarer från Europa och andra med intresse för mode. Samt alla de som tycker att det är ett elegant mode väl värt att bäras även till vardags.

  • Byggt på plattformen WordPress och WooCommerce
  • Underhållsavtal med Redkite
  • Förberedd för flera språk