Dela
WooCommerce är WordPress egna plattform för e-handel, vilket gör det till ett av världens mest använda system för e-commerce världen över. Plattformen är utvecklad med öppen källkod, vilket gör att det precis som med WordPress finns flertalet teman att tillgå. Det finns också en en uppsjö extensions och plugins, med möjligheten att skräddarsy lösningar helt efter er önskan. Med WooCommerce och Sucuri är din e-handel också säker, den starka och välkända säkerhetsleverantören som tillkommer med WooCommerce, motarbetar aktivt hackning och attacker.
Användbart CMS
WooCommerce använder samma Content Management System (CMS) som WordPress, vilket gör arbetet bakom kulisserna enkelt och smidigt. När väl grundstrukturen är satt, med de skräddarsydda lösningarna klara, är den dagliga driften av hemsidan sällan varken särskilt tids- eller energikrävande.
Yoast som SEO-verktyg
Med WooCommerce och WordPress finns även möjlighet att tillämpa Yoast verktyg för effektivt SEO som en plugin. Värdet av effektiv och stark SEO ökar då fler och fler tampas om kunder och besökare på sökmotorerna. Då är det extra viktigt att vara helt uppdaterad med sin synlighet, och dyka upp högt på Google för just de söktermer som är viktiga för ert företag. Här erbjuder WooCommerce flertalet starka verktyg för att förbättra sin e-handels generella SEO-betyg. ’
Mer om SEO i ett nyare inlägg – läs här!
Integrera bloggande
Genom att integrera sin e-handel med en blogg, ökar man ytterligare möjligheterna att synas högt upp på sökmotorer. Enbart specifika sökord är inte längre optimalt för att synas när Googles algoritmer blir allt smartare, då krävs content som är relevant för dem som söker. Då är det bättre att hålla sitt flöde uppdaterat med inspirerande texter som passar kunderna. De som söker efter produkterna som e-handeln erbjuder ska tilltalas av innehållet, och google ska läsa av att det är korrekt grammatiskt och lättläst.
Redkite som leverantör
Redkite har lång erfarenhet av både WordPress och WooCommerce. Vi har byggt starka E-butiker åt företag med enbart försäljning av fysiska produkter, samt integrerat e-handel med t.ex. bokningssystem. Vi är med kunden på hela resan. Med expertis och branschkännedom bidrar vi med relevant kunskap och utgår hela tiden ifrån kundens behov och önskemål.
Extensions och plugins
WooCommerce erbjuder sina användare 400+ extensions, som gör att ni hela tiden kan lägga till specifika funktioner som passar just er e-handel. Till exempel finns det möjlighet att skräddarsy medlemsfunktioner för de som är inloggade på er sida, det går även att sälja mer än bara fysiska produkter. En viktig funktion är att automatisera för hantering av moms om kunderna kommer från olika länder. Det är enkelt att erbjuda sidan på olika språk och justera fraktalternativ efter var någonstans kunden befinner sig. WooCommerce erbjuder alltså en väldigt anpassningsbar plattform!
Integrera affärssystem mot er e-handel
Integrera affärssystem mot er e-handel och effektivisera affären. Gör det smidigare att driva e-handel genom effektiva integrationer av affärs- och lagersystem.
Följ data och mät resultat
Mätverktyg som Google analytics är avgörande för att hålla koll på hur er e-handel presterar. Här länkas enkelt er e-handel byggd med WooCommerce till Google Analytics och Google Search Console. Med dessa verktyg kan ni på daglig basis se varifrån besökarna kommer, hur länge de stannar och vilka produkter som är mest populära. Utifrån insamlad data gör vi på Redkite hela tiden förändringar och förbättringar så att besökarna blir fler och omvandlas till kunder.
Utformning av sortiment
WooCommerce erbjuder bra verktyg för att justera hur sortimentet visas, där sortering bland annat kan göras efter popularitet, pris eller nyheter. Det är också viktigt att lyfta fram relaterade produkter och visa upp starka komplement till det som kunden lagt i sin varukorg. Med WooCommerce finns möjligheten att erbjuda försäljning på flera delar av e-handeln, vilket innebär att produkter även kan vävas in i t.ex. blogginlägg.
Integrera sociala medier med er e-handel
Det blir också viktigare med tiden att integrera sociala medier till sin e-handel. I vissa fall är det ett bra komplement för marknadsföring, i andra lägen vill man även kunna erbjuda försäljning direkt via dessa kanaler. Att synas och länka till Instagram, Facebook och Snapchat är bra för att nå ut till och kommunicera med sina kunder. Här erbjuder WooCommerce både stabila standardalternativ, men också skräddarsydda lösningar för att länka sin e-handel till sociala medier.