Amazon till Sverige?
De senaste åren har ämnet Amazon kontinuerligt tagit plats på agendan, många lyfter deras förutspådda inträde på den svenska marknaden med skräck och ett varningens finger, andra välkomnar det. Där de väljer att kliva in, absorberar Amazon uteslutande stora marknadsandelar. Givetvis är det ett stort orosmoment för flertalet svenska aktörer, men med en tydlig strategi för hur man handskas med en stark konkurrent, finns många fördelar att dra nytta av.
Logistik som konkurrensfördel
Logistiken i sin helhet har seglat upp till att bli en av de viktigare konkurrensfördelarna man som e-handlare kan erbjuda, Amazon sätter enorm press just här. De har som standard att erbjuda kunderna leverans samma dag. Något som få, om ens några svenska företag, för tillfället är kapabla av att göra idag. Infrastrukturen för att kunna erbjuda express-leveranser är enormt krävande. I vissa fall kan man se över tredje-parts logistiklösningar för att optimera eller se till att varorna hela tiden är närmare slutkunden.
Läs mer om möjliga starka systemintegrationer här.
Genom att integrera affärssystem mot er e-handel möjliggörs tillväxt, ni effektiviserar och slipper manuella överföringar.
Magento 2
Amazon kliver in på nya marknader och höjer standarden generellt. Kunderna vänjer sig med att få varorna snabbare, kunna handla sporadiskt och ta emot leverans hem till dörren efter behag. Genom att låta utveckla din e-handel på en komplex och skalbar plattform, till exempel Magento 2, ser du till att integration mellan nödvändiga system är möjlig. På så sätt effektiviseras verksamheten i sin helhet. Amazon och aktörer av liknande kaliber höjer ribban avsevärt, att vara på tårna och följa med i utvecklingen blir avgörande. Detta görs på bästa sätt tillsammans med en pålitlig och flexibel partner, som ständigt har örat mot marken för att kunna leverera optimala lösningar lämpade för just era behov.
Tillväxt av kunder
Det fina i kråksången är att med en högre standard ökar inflödet av kunder. Genom att ta mark på nya marknader tar inte Amazon bara marknadsandelar, de ökar intresset för e-handel i sin helhet. Fler lär sig uppskatta bekvämligheten i att handla digitalt, de som ännu inte prövat eller känner sig bekväma med e-handeln ändrar snabbt mindset. Fler kunder kan enbart ses som en möjlighet!
Är ditt företag rustat för att ta del av ökad efterfrågan för digital närvaro i världsklass?